Tot mai multe femei din Europa își deschid propriile afaceri. Cele mai active sunt în Portugalia, Polonia și Ucraina. Tehnologia ajută la depășirea obstacolelor. Află mai multe despre provocări și oportunități.
Antreprenoriatul femeilor din Europa este în creștere, în special în anumite țări. Conform unui nou studiu, femeile din Portugalia, Polonia și Grecia sunt cele mai motivate să își deschidă propriile afaceri. În afara Uniunii Europene, Ucraina se remarcă, unde două treimi dintre femei (66%) plănuiesc să înceapă o afacere. În rândul generațiilor mai tinere, acest procentaj este și mai mare – 83% dintre femeile din Generația Z iau în considerare acest pas.
Femeile ucrainene, care trăiesc în condițiile dificile ale unei zone de război, demonstrează curaj și perseverență de admirat. Conform unui studiu comandat de Mastercard, femeile joacă un rol esențial în dezvoltarea economică și reconstrucția țării. Multe dintre ele sunt, de asemenea, motivate de dorința de a aduce schimbări pozitive. Un exemplu este Inna Bozhko, proprietara Barbershop Inclusive din Harkov, care oferă un spațiu special insonorizat pentru copiii cu dizabilități.
Deși interesul pentru antreprenoriat este ridicat, mulți ucraineni, atât bărbați, cât și femei, menționează lipsa fondurilor ca principală barieră (65% dintre bărbați și 76% dintre femei). Femeile menționează, de asemenea, lipsa experienței (47%), a cunoștințelor (36%) și a încrederii în sine (38%) ca principale motive care le împiedică să înceapă o afacere. Cele mai des menționate domenii sunt comerțul online (22%), educația (17%), agricultura (15%) și industria alimentară (15%).
În cadrul Uniunii Europene, femeile din Portugalia, Polonia și Grecia sunt cele mai antreprenoriale. Portughezele sunt, în plus, de două ori mai încrezătoare în abilitățile financiare de bază, cum ar fi economisirea și gestionarea bugetului, decât media europeană (21%). Generația Z este cea mai motivată să facă ceva bun pentru lume (19%).
Obstacolele cu care se confruntă femeile din Europa atunci când încep o afacere includ teama de eșec (31%), lipsa fondurilor (29%) și a experienței (28%). Tehnologia poate fi, însă, cheia depășirii acestor bariere. Instrumentele digitale, cum ar fi inteligența artificială, oferă noi oportunități de creștere și scalare a afacerilor. Potrivit experților, acestea ar trebui să se adapteze mai bine nevoilor întreprinderilor mici pentru a încuraja antreprenoriatul femeilor.
Registru Internațional al Debitorilor
Asigurați-vă, printr-o verificare detaliată în registrul debitorilor, că istoricul dumneavoastră financiar este cu adevărat curat și fără datorii.