Acțiunile Porsche au scăzut după un avertisment privind scăderea vânzărilor și creșterea costurilor. Compania elimină 4.000 de posturi. Venituri 2024: 40,1 mld. euro, scădere de 1%.
Acțiunile Porsche au scăzut cu 4,9% miercuri după-amiaza la bursa din Frankfurt, după ce compania a emis cel de-al doilea avertisment privind profiturile în două luni, subliniind impacturile negative probabile ale scăderii vânzărilor și creșterii costurilor. Porsche a anunțat, de asemenea, că va elimina aproape 4.000 de locuri de muncă ca parte a unui efort mai larg de restructurare, în timp ce compania încearcă să devină mai eficientă pe termen mediu și lung.
Grupul Porsche a anunțat venituri din vânzări de 40,1 miliarde de euro în 2024, o scădere de 1% față de anul precedent, deși compania a declarat că prețurile mai competitive și opțiunile de personalizare au contribuit într-o oarecare măsură la limitarea pierderilor.
Profitul operațional al grupului a fost de 5,6 miliarde de euro anul trecut, față de 7,3 miliarde de euro în 2023, iar marja operațională a scăzut de la 18% la 14,1%, reflectând o îngustare a marjelor de profit.
În februarie, compania a dezvăluit că va investi 800 de milioane de euro în noi modele hibride și cu motoare cu combustie internă, o mișcare care se așteaptă să afecteze profiturile din acest an.
Porsche a confirmat că plănuiește să elimine aproximativ 1.900 de locuri de muncă până în 2029, pe lângă 2.000 de locuri de muncă care vor fi eliminate imediat după expirarea contractelor de muncă pe termen determinat, iar angajații sunt încurajați să accepte pachete de compensații sau să se pensioneze anticipat.
„Întreaga industrie auto se afla deja într-o situație dificilă din cauza nepotrivirii dintre reglementările privind tranziția la vehicule electrice și cererea neuniformă a consumatorilor pentru EV, precum și a concurenței din ce în ce mai mari din China și a sentimentului slab al consumatorilor”, a spus Russ Mould, director de investiții la AJ Bell. „La Porsche, această situație a fost agravată de problemele din lanțul de aprovizionare și întârzierile în lansarea modelelor noi. Acum, când s-au adăugat și taxele vamale, pare și mai dificil pentru Porsche să-și atingă obiectivul de marjă de 20%.”
Mould a subliniat, de asemenea, că, deși concentrarea pe eficientizarea companiei și înlocuirea managerilor cheie ar putea fi pași buni pentru Porsche, este puțin probabil să ajute compania pe termen scurt.
Filiala Volkswagen urmărește un randament al vânzărilor de peste 20% pe termen lung, dar așteptările pe termen mediu sunt de 15% până la 17% într-un mediu de afaceri provocator.
Porsche, alături de alte companii auto de lux germane, cum ar fi Audi și Mercedes-Benz, simte efectele scăderii cererii în China, unde costurile crescânde ale traiului fac consumatorii reticenți să cheltuie pe bunuri de lux.
Compania se confruntă, de asemenea, cu o concurență tot mai mare pe piața internă din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice, cum ar fi BYD, Geely și SAIC, care și-au crescut cota de piață în Europa oferind produse mai ieftine cu design mai modern și mai multe funcții.
Cererea mai scăzută pentru vehicule electrice în Europa a afectat, de asemenea, Porsche, deoarece ratele dobânzilor relativ ridicate și inflația continuă să împovăreze portofelele și sentimentul consumatorilor. Această tendință a afectat și alți producători importanți de EV, cum ar fi Tesla, care a fost, de asemenea, lovită de concurența din China și a pierdut 40% din valoarea sa de piață de la începutul anului.
Cumpărătorii se îndepărtează, de asemenea, din ce în ce mai mult de Tesla din cauza nemulțumirii crescânde față de implicarea tot mai mare a lui Elon Musk în politica americană și sprijinul său vocal pentru figurile de extremă dreapta din Europa.
Registru Internațional al Debitorilor
Asigurați-vă, printr-o verificare detaliată în registrul debitorilor, că istoricul dumneavoastră financiar este cu adevărat curat și fără datorii.